ماساژ پوست صورت، راز جوانی و رفع چین و چروک آن

ماساژ پوست صورت

زیبایی و جوان‌سازی پوست صورت، آرزوی هر بانویی است که به سلامتی پوست و زیبایی صورت خود اهمیت می‌دهد. راه‌ها و داروهای متنوعی برای رسیدن به این آرزو وجود دارد. بعضی از این روش‌ها بسیار پرهزینه و همچنین پرخطر هستند اما جوانسازی با استفاده ماساژ پوست صورت یکی از روش‌های بی دردسر و کم هزینه می‌باشد با ما همراه باشید تا در ادامه با فواید ماساژ جوانی صورت آشنا می‌شوید.

ماساژ جوانی صورت

ماساژ جوانی صورت
ماساژ جوانی صورت

ماساژ عضلات و اعضای مختلف بدن همواره آرامبخش بوده‌اند ولی نکته‌ای که در ماساژ پوست صورت وجود دارد این است که ماساژ پوست صورت علاوه بر آرامبخش بودن، برای حفظ زیبایی و جوانی پوست موثر هستند. ماساژ صورت نباید برایتان کسل کننده باشد. می‌توانید روزانه با انجام ۳۰ دقیقه ماساژ صورت که به عنوان ورزش پوست از آن یاد می‌شود، جهت جوان‌سازی پوست و جلوگیری از چین و چروک صورتتان اقدام کنید.

ماساژ مداوم و مرتب پوست صورت علاوه بر اینکه از ایجاد چین و چروک بر پوست جلوگیری می‌کند به جوان‌سازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند که در نتیجه باعث جوانی چهره‌تان خواهد شد.

ماساژ و در کل تحریک اصولی پوست و منافد پوستی با حرکات و مالش‌های حساب شده بر روی آن، باعث اثرات مثبت خواهد شد که فواید بسیاری برای پوست و به‌خصوص صورت دارد. در ادامه به بررسی فواید ماساژ صورت می‌پردازیم.

فواید ماساژ پوست صورت
فواید ماساژ پوست صورت

فواید ماساژ پوست صورت

همانطور که در مقدمه گفته شد، یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین فواید ماساژ صورت جلوگیری از پیری پوست صورت و حفظ جوانی آن می‌باشد. همچنین ماساژ صورت مانند بقیه ماساژها باعث ایجاد آرامش روانی و رفع استرس می‌باشد. این استرس‌ها به شدت موجب ایجاد نا آرامی در عضلات و اعصاب صورت می‌شود که موجب به وجود آمدن چروک پیشانی و بین ابرو‌ها می‌شود. ماساژ می‌تواند این نا آرامی‌ها را از بین ببرد و عضلات صورت را ریلکس کند.

ماساژ صورت باعث تسریع جریان خون در صورت می‌شود که در نتیجه موجب بهبود حالت عضلات صورت، نرم‌تر و با صلابت شدن پوست صورت و درخشان‌تر شدن پوست می‌شود. همچنین با استفاده از ماساژ و فشار برخی نقاط حساس در صورت، می‌توان سردردها و برخی دردهای ناحیه صورت را تسکین داد.

پس به طور خلاصه ماساژ صورت می‌تواند باعث:

  • جلوگیری از پیری پوست صورت می‌شود
  • بهبود حالت عضلات و پوست صورت می‌شود
  • ریلکس شدن عضلات صورت می‌شود
  • تسکین سردرد و دردهای ناحیه صورت می‌شود
  • کاهش چین و چروک پوست صورت می‌شود
  • افزایش جریان خون می‌شود
  • کاهش استرس و تنش‌های عضلات صورت می‌شود
زیبایی صورت با ماساژ پوست صورت
زیبایی صورت با ماساژ پوست صورت

ماساژ صورت چگونه موجب زیبایی، شادابی و جوانی پوست می‌شود؟

تاکنون به طور مختصر و خلاصه با فواید بی‌نظیر ماساژ صورت آشنا شدید و ملاحظه کردید که یکی از عالی‌ترین فواید ماساژ، جوان‌سازی و زیبایی پوست صورت است. اما ماساژ چگونه به این زیبایی و جوان‌سازی کمک می‌کند؟

ماساژ پوست باعث درخشندگی و در نتیجه زیبایی صورت می‌شود. این مهم، با دفع سموم و آبرسانی میسر می‌گردد. همچنین ماساژ صورت، رنگدانه‌های مزاحم و ناخواسته را کاهش می‌دهد. این رنگدانه‌ها بطور ناخواسته در زیر پوست رشد می‌کنند و دلیل آن اغلب وجود ناخالصی و کمبود کلاژن است. همچنین ماساژ و مالش پوست صورت، به طور عمده باعث افزایش کلاژن شده و این رنگدانه‌های مزاحم را به حداقل می‌رساند. از قضا کاهش کلاژن در پوست باعث ایجاد چین و چروک می‌شود که ماساژ درمانی، این کمبود را جبران کرده و باعث جوانی و پیشگیری از ناخوشایند شدن پوست می‌گردد.

ماساژ صورت با حذف مویرگ‌های پاره پوست، باعث زیبایی و سلامت آن می‌شود. پاره‌گی مویرگ‌های پوستی، باعث ایجاد خطوط قرمز و بنفش بر روی پوست شده که ماساژ آن، پس از یک مدت کوتاه و مستمر، شما را از شر این خطوط خلاص می‌کند.

در نهایت، ماساژ صورت با افزایش جربان خون، باعث جوان‌سازی آن شده و از پف‌های ایجاد شده در صورت و رنگ‌پریدگی آن جلوگیری می‌کند.

ماساژ جوانی صورت
ماساژ جوانی صورت

این ماساژ مجعزه‌آسا را چگونه به صورت خود هدیه دهیم؟

پیش از این، از فواید و تاثیرات مثبت ماساژ صورت گفته شد اما ماساژ جوانی صورت چگونه انجام می‌گردد؟ در این بخش از مقاله آموزش ماساژ ساده صورت ارائه شده است که می‌تواند برای جوان‌سازی و رفع خستگی آن کمک کند. این امر هم می‌تواند به کمک دستگاه ماساژور انجام شود و هم با دستان خود و یا فرد ماساژور.

پیش از انجام ماساژ صورت، باید صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی و پوششی پاک کنید و بهتر است قبل از ماساژ صورت خود را با آب و صابون بشویید. سپس گوشه‌های داخلی چشم که به بینی چسبیده است را با به صورت متقارن از هر دو طرف با انگشتانتان فشار داده و ماساژ دهید. مراقب باشید در این مرحله به چشمانتان فشار وارد نکنید.

پس از انجام ماساژ مربوط به قسمت چشم نوبت ماساژ به قسمت بالای ابرو است. در بالای ابرو خود سه نقطه فرض کنید که لبه بیرونی، لبه وسط و لبه داخلی بالای ابرو را شامل می‌شوند. این سه نقطه را در هر دو طرف با فشار متقارن به طور همزمان ماساژ دهید.

سپس در قمست بالای بینی خود و در قسمت تلاقی با پیشانی، یک نقط فرض کنید و با فشار ملایم، نقطه مورد نظر را ماساژ دهید. پس از انجام این مرحله، نوبت به مساژ قسمت زیر چشم می‌رسد. این قسمت را در هر دو طرف، با حرکت مالشی به صورت همزمان ماساژ دهید.

اگر می‌خواهید ماساژ کارایی بهتری داشته باشد می‌توانید از روغن ماساژ استفاده کنید. روغن رزماری، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن اسطوخودوس و روغن بادام از جمله روغن‌هایی هستند که می‌توانند برای شادابی و جوانی پوست موثر باشند. مخصوصا ماساژ با روغن زیتون که به بهبود تولید کلاژن در پوست کمک می‎کند و روند پیری را به عقب می‌اندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *