آیا ماساژ برای واریس خوبه؟ همه چیز در مورد ماساژ واریس

آیا ماساژ برای واریس خوبه

واریس بیماری‌ شایعی است که بیشتر در پاها و قسمت‌های پایینی بدن ظاهر می‌شود. بسیاری از افرادی که مبتلا به این بیماری هستند تصور می‌کنند که ماساژ می‌تواند به بهبود این بیماری کمک شایانی کند، این در حالی است که پزشکان، ماساژ واریس را فقط در مواقعی خاص، آن هم با رعایت اصول بسیار حساس توصیه می‌کنند. اگر برای شما نیز جای سوال است که آیا ماساژ برای واریس خوبه پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را به طور کامل مطالعه کنید. ما در این مطلب به بررسی تاثیر ماساژ بر واریس پرداخته‌ایم.

واریس چیست؟

ماساژ برای واریس
آیا ماساژ برای واریس خوبه

واریس شرایطی است که در آن رگ‌های خونی پیچ خورده و متورم شده و باعث بیرون زدگی از سطح پوست می‌شوند. در واقع در داخل رگ‌های خونی دریچه‌هایی وجود دارند که روبه سمت بالای بدن هستند و در هدایت خون به سمت قلب کمک شایانی به بدن می‌کنند. اگر در کار این دریچه‌ها مشکلی بوجود آید و به درستی کار نکنند خون در پاها جمع می‌شود و رگ‌ها زیر فشار زیادی قرار می‌گیرند که حاصل آن نیز بزرگ شدن رگ‌ها و سیاه دیده شدن آن از بیرون می‌باشد.

شایع ترین مناطقی که رگ های واریسی در آن قابل مشاهده است، روی سطح پاها است. آنها همچنین ممکن است در سایر قسمت‌های بدن شما نیز دیده شوند، به خصوص اگر بیماری زمینه‌ای داشته باشید. از دلایل شایع ابتلا به بیماری واریs می‌توان به اضافه وزن و ایستادن طولانی مدت در طول شبانه‌روز اشاره کرد. به صورت کلی کسانی که بیشتر سرپا می‌ایستند و یا اینکه به خاطر کار فشار زیادی به پاها وارد می‌کنند ممکن است واریس را تجربه کنند. این بیمار در خانم‌های باردار نیز شایع است. بیشتر افرادی که واریس دارند تصور هستند که این مشکل نیاز به درمان خاصی ندارد و باید با آن مدارا کنند. این درحالی است که درمان‌های خانگی و حتی دارویی متنوعی برای آن وجود دارد. ماساژ یکی از روش‌هایی است که برخی از افراد آن را توصیه می‌کنند. اما آیا ماساژ برای واریس خوبه؟ در بخش بعدی به این سوال پاسخ کاملی داده‌ایم.

درمان واریس با ماساژ
درمان واریس با ماساژ

آیا ماساژ برای واریس خوبه؟

در کل ماساژ درمانی فواید زیادی برای بدن دارد از جمله این فواید می‌توان به بهبود گردش خون بدن، کاهش استرس و بهبود حرکت عضلات اشاره کرد. بسیاری از مردم معتقدند از آنجایی که ماساژ همراه با فشار ملایم است، می‌تواند به درمان واریس کمک کند. زیرا فشار ملایم گردش خون را در سرتاسر پاها افزایش می‌دهد و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. طبیعی است که فرض کنیم فشار کلید درمان وریدهای دردناک است.

اگرچه فشار ملایم ماساژ ممکن است به طور موقت به کاهش برخی از علائم واریس کمک کند، اما رگ‌ها را بهبود نمی‌بخشد یا وضعیت بیماری را معکوس نمی‌کند. ماساژ درمانی به دلایل زیادی درمان موثری برای واریس نیست. از نظر پزشکی، علت اصلی واریس با ماساژ کاهش نمی‌یابد. چرا که نارسایی وریدی زمانی رخ می‌دهد که دیواره‌های وریدی یا دریچه‌های پاها به درستی کار نمی‌کنند، به این معنی که خون به جای گردش در سرتاسر بدن در پاها جمع می‌شود. این موضوع باعث تورم دردناک و تغییر رنگ پوست می‌شود.

با اینکه ماساژ درمانی در تسکین تورم و ناراحتی مرتبط با نارسایی وریدی موثر است، اما باعث گردش مجدد خون و درمان این بیماری نمی‌شود. در بهترین حالت، ماساژِ اطراف وریدهای آسیب‌دیده فقط به طور موقت باعث بهبود آن‌ها می‌شود. حتی ماساژ درمانی می‌تواند منجر به بدتر شدن رگ‌های واریسی شود چرا که رنگ‌های واریسی بسیار ظریف هستند و فشار شدید ناشی از ماساژ ممکن است به رگ‌های ضعیف شده آسیب بیشتری وارد کند و باعث ترکیدن آنها شود. حتی ماساژ در بیماران مبتلا به ترومبوز ورید عمقی (DVT) ممنوع است زیرا فشار می‌تواند لخته خون را از پا جدا کند و آن را به جریان خون بازگرداند که می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی ایجاد کند. با این حال، این بدان معنا نیست که مبتلایان به واریس باید به طور کلی از ماساژ دوری کنند، بلکه فقط باید اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهند.

پس بهتر است قبل از انجام ماساژ درمانی با پزشک متخصص خود مشورت داشته باشید زیرا پزشکان فقط برای موارد خاص انجام ماساژ را توصیه می‌کنند. در کل می‌توان گفت که اگر ماساژ به صورت اصولی انجام شود می‌تواند کاهش درد و بهبود گردش خون را برای بیماران واریسی به همراه داشته باشد.

بهترین درمان برای واریس چیست؟

آیا ماساژ به بهبود واریس کمک خواهد کرد
آیا ماساژ برای واریس خوبه

ما در بالا در مورد اینکه آیا ماساژ برای واریس خوبه صحبت کردیم. در جواب اینکه بهترین درمان برای واریس چیست باید بگوییم که جراحی تنها راه برای درمان ایمن و موثر واریس است. درمان‌های جراحی ورید با بستن ورید آسیب‌دیده به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که فرو بریزد و یک ورید جدید و سالم بتواند جای آن را بگیرد. جراجی روش درمان بی‌خطر و بدون درد است و مشکلات فیزیکی و زیبایی ناشی از واریس را برطرف می کنند.

در مجله آیرست بخوانید:

ماساژ افراد واریسی چگونه انجام می‌شود؟

حتی ماساژورهای حرفه‌ای نیز با ترس نستب به انجام ماساژ افرد واریسی می‌پردازند زیرا رگ‌های واریسی بسیار حساس هستند. ماساژ واریس با رعایت برخی شرایط قابل اجرا است. اول اینکه ماساژ نباید توسط افراد اماتور صورت گیرد و باید به مراکز مخصوص ماساژ مراجعه کنید. همینطور در ماساژ  واریس نباید رگ‌های واریسی تحت فشار قرار گیرند و فقط ماساژ در نقاطی از بدن و رگ‌هایی از بدن انجام شود که اثری از واریس در آن‌ها وجود ندارد. تنها در این حالت است که می‌توان از فواید ماساژ درمانی نیز برای واریس بهره‌مند شد.

ماساژ افراد واریسی چگونه انجام می‌شود
ماساژ افراد واریسی چگونه انجام می‌شود

برای اینکه روند ماساژ به درستی انجام شده و از آسیب به رگ‌ها جلوگیری شود بهتر است از روغن زیتون استفاده کنید. ماساژ با روغن زیتون از فشار وارده به رگ‌ها می‌کاهد. البته تکنیک‌های مخصوصی نیز نزد ماساژورهای حرفه‌ای هست که تکنیک‌های مربوط به جذب لنف گفته می‌شود که گفته می‌شود به بهبود و حتی درمان واریس کمک می‌کند. باز هم تاکید می‌کنیم که قبل از هر کاری باید با پزشک خود مشورد داشته باشید.

اگر واریس ندارید همین امروز دست به کار شوید!

بهتر است کسانی که به بیماری واریس مبتلا نیستند، از همین الان از بروز آن پیشگیری کنند زیرا این بیماری ممکن است در هر فردی پدیدار شود. پیشنهاد ما استفاده از ماساژورهای پا و یا صندلی‌های ماساژور در خانه می‌باشد. با انجام مرتب ماساژ در خانه با استفاده از دستگاه‌های ماساژور می‌توانید به بهبود گردش خون خود کمک کرده و از بروز بیماری واریس تا حد زیادی پیشگیری کنید. آی رست یکی از برترین شرکت‌های فعال در حوزه فروش صندلی‌ها و دستگاه‌های ماساژور می‌باشد و شما می‌توانید با مشاوره گرفتن از متخصصین و مشاوران با تجربه ما، یک خرید ایده‌آل و با صرفه را تجربه کنید. هم اکنون محصولات بی‌نظیر آی‌رست را مشاهده کنید.

ماساژور پا

مشاهده قیمت و مشخصات انواع ماساژور پا18

سخن پایانی

ما در بالا در مورد اینکه آیا ماساژ برای واریس خوبه صحبت کردیم. همه‌ی ما می‌دانیم ماساژ ابزاری مفید برای آرام کردن عضلات و درمان بسیاری از مشکلات جسمانی است اما برای همه‌ی بیماری‌ها مناسب نیست. حتما قبل از ماساژ واریس در این باره با پزشک خود صحبت کنید تا با توجه شرایط شما درمان مناسب را توصیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *