ماساژ در محل کار چگونه شرکتتان را پویاتر میکند؟

ماساژ در محل کار

ماساژ در محل کار! نمی‌دانم شما نیز نام این نوع ماساژ را شنیده‌اید یا نه؟  اما باید باور کنید که این نوع ماساژ امروزه در کشورهای پیشرفته بسیار رواج داشته و دلایل بسیار زیادی هم برای انجام آن وجود دارد. ماساژ در محل کار موضوعی است که در این مقاله به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت، اینکه ماساژ در محل کار چیست و چه دلایلی وجود دارد که این نوع ماساژ باید انجام شود؟ اگر شما نیز می‌خواهید اطلاعات خود را در این‌باره افزایش دهید حتما با این مقاله همراه آیرست باشید.

ماساژ در محل کار

ماساژ در محل کار

ایدئولوژی‌های مختلفی در مورد نحوه برخورد با کارکنان و امکانات مختلفی که باید برای آن‌ها فراهم شود وجود دارد. رفته رفته و با گذشت زمان این ایدئولوژی‌ها کاملاً تغییر کرده و شکل‌های مختلفی به خود گرفته است.

همانطور که می‌دانیم هر دفتری یک اداره نیست و هر اداره هم با ادارات دیگر کاملاً متفاوت بوده و روند کار آن‌ها مختلف است. اما در این میان چیزهای مهمی نیز وجود دارد که بین ادارات و دفاتر مختلف مشترک هستند مانند ساعت‌های کاری که از هفت و نیم شروع شده و تا دو و نیم تا پنج و نیم ادامه پیدا می‌کند و یا نوع پوششی که در ادارات پیاده می‌شود.

تقریبا می‌توان گفت که همه مدیران و مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که برای اینکه کارها به درستی انجام شود باید کارمندان روحیه و سلامت کافی را برای انجام کارها داشته باشند. به همین منظور مدیران تلاش می‌کنند که امکانات مختلفی را برای افزایش سلامت فیزیکی و روحی کارکنان فراهم کنند.

تعادل کار و زندگی و همچنین سلامتی در محل کار مفاهیمی است که در طی چند سال گذشته به خصوص در دنیای مدرن و شرکت‌های بزرگ مطرح می‌شوند. شرکت‌ها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که کارکنان آن‌ها سالم و شاد بوده و همیشه پر انرژی و آماده برای انجام کارهای خود هستند. به همین منظور هم برنامه‌هایی را برای آن‌ها تدارک می‌بینند، فضاهای کاری را بهبود بخشیده و از حالت سنتی خارج می‌کنند حتی گاهی اوقات دیده می‌شود که امکانات بسیار اضافی‌تر در اختیار کارکنان برای افزایش رفاه و سلامتی آن‌ها قرار می‌دهند.

مفهوم جدیدی که امروزه در شرکت‌های بزرگ بسیار مطرح شده و رواج پیدا کرده است ماساژ در محل کار می‌باشد. مدیران و محققان بر این اعتقاد هستند که انجام ماساژ در محل کار می‌تواند خستگی‌های کار را از کارمندان دور کرده و سلامتی را به آن‎ها هدیه داده و به این ترتیب راندمان کاری آن‌ها بالاتر ببرد.

بله درست شنیدید این جدیدترین رویه‌ای است که در شرکت‌های بزرگ از آن بهره برده می‌شود. اگر شما نیز به دنبال ایده‌ای برای ارتقاء راندمان کاری کارکنان خودتان هستید ما ماساژ در محل کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کار می‌تواند اولین قدم برای داشتن کارکنان شادتر و سرحال تر باشد.

ماساژ در محل کار چیست؟

ماساژ در محل کار چیست؟

قبل از اینکه بخواهید این روش را در دفتر و محل کار خود مطرح کرده و پیاده سازی کنید باید ابتدا درک بهتری از آن داشته باشید و راه‎های مختلفی که می‌توانید آن را پیاده سازی کنید را یاد بگیرید.

ماساژ در محل کار اساساً هر نوع خدمات ماساژی را که به کارکنان در محل کار داده می‌شود را می‌گویند. این نوع ماساژ به طور خاص در دفتر و ادارات انجام می‌شود.

ماساژ در محل کار چگونه انجام می‌شود؟

ماساژ در محل کار چگونه انجام می‌شود؟

 ماساژ در محل کار می‌تواند یک ماساژ کوتاه و ایستاده باشد و یا یک ماساژ رومیزی کامل. اینکه کدام نوع ماساژ را در محل کار پیاده سازی کنید بستگی به شما و نحوه انجام کارها در محل کارتان دارد. شرکت‌های بزرگ نیز به صورت‌های مختلف ماساژ در محل کار را پیاده سازی کرده‌اند.

البته این کار به این صورت نیست که هر روز شما خدمات ماساژ به کارمندانتان ارائه بدهید. در شرکت‌های بزرگ این کار به صورت ایونت گونه انجام می‌شود. به این صورت که شرکت در رویدادهای مختلف خدماتی از جمله ماساژ در محل کار را به کارمندان ارائه می‌دهد. می‌توان از این گفته نتیجه گرفت که شما می‌توانید در آخر هفته‌ها و یا در رویدادهای مختلف مانند تعطیلات‌ها خدمات ماساژ در محل کار را به کارمندانتان نیز ارائه دهید.

این بدان معنی است که رویداد ممکن است در روزهای آخر هفته و در خارج از ساعات کاری باشد. نکته مهم در برگزاری این رویدادها این است که شما باید بدانید که چه تعداد از کارکنان تان به رویداد آمده و از خدمات ماساژ در محل کار قرار است استفاده کند تا بتوانید بر اساس آن امکانات مورد نیاز را فراهم کنید.

بسیاری از شرکت‌ها به جای اینکه خدمات ماساژ را در داخل دفتر خود ارائه دهند با شرکت‌های مختلف ماساژ قرارداد بسته و در رویدادهای مختلف کارکنان خود را به آن مرکز دعوت می‌کنند تا از خدمات گرفته شده بهره‌مند شوند. البته شما می‌توانید این کار را در داخل دفتر و یا اداره‌تان نیز انجام دهید. این بستگی به بودجه شما برای انجام این مهم دارد.

شما می‌توانید یک ماساژدهنده را استخدام کرده و در هفته یک بار به کارمندان خود یک ماساژ کوتاه ۱۰ تا ۳۰ دقیقه ای را پیشنهاد کنید. اگر یک شرکت بزرگ هستید و می‌توانید بودجه‌های زیادی را به این کار اختصاص دهید به جای ماساژ کوتاه می‌توانید یک ماساژ کامل را جایگزین کنید؛ و یا بهتر از هر چیز دیگری، چه چیزی از وجود یک یا چند صندلی ماساژور در محل کار می‌تواند بهتر باشد…؟

ماساژ در محل کار چه فوایدی برای شرکت شما خواهد داشت؟

فواید ماساژ در محل کار

نشستن در یک صندلی در دفتر آن هم در تمام روز و حرکت نکردن و انجام کارهای تکراری آن هم به صورت مکرر اصلا برای کارمندان خوب نیست. علاوه بر این که این کار خسته کننده است برای بدن نیز ضررهای بسیار زیادی دارد که در طولانی مدت کارمندان شما اثرات آن را خواهند دید. ادامه دار شدن این روند می‌تواند بر روی سلامت کارمندان شما تاثیر بگذارد به خصوص در ناحیه‌هایی مانند گردن، شانه‌ها و کمر. ضربه‌های عصبی که به کارمندان شما وارد خواهد شد می‌تواند در اندام‌های مختلف آن‌ها تأثیر گذاشته و حتی روحیه آن‌ها را به شدت پایین بیاورد که نتیجه آن چیزی نخواهد بود جز کاهش راندمان کاری.

انجام ماساژ در محل کار حتی اگر کوتاه نیز باشد می‌تواند این مسائل را کاهش داده و حتی معکوس کند. از بین بردن تنش‌ها، فعال ساختن عصب‌ها، افزایش گردش خون بدن و بهبود عضلات خسته شده از جمله فوایدی است که با انجام ماساژ در محل کار کارمندان شما از آن‌ها بهره‌مند خواهند شد

همچنین کارمندان شما به صورت مکرر با ارباب رجوع‌های مختلف در ارتباط هستند و به همین دلیل هم استرس کاری بسیار بالایی دارد این استرس‌ها می‌تواند باعث افزایش هورمون‌ها شده، ضربان قلب و فشار خون را نیز تحت تاثیر قرار دهد. شما می‌توانید با انجام یک ماساژ پوست سر کوتاه تمامی این مسائل را از بین ببرید.

علاوه بر این فواید، شما با دادن خدمات ماساژ در محل کار این مفهوم را به کارکنان خود می‌رسانید که سلامت آن‌ها برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد همین امر هم باعث خواهد شد که کارکنانتان به شما تعهد زیادی داشته و بهترین عملکرد خود را در طول انجام کارها از خود نشان دهند.

راه‌حل چیست؟

ماساژ در محل کار

اگر شما نیز می‌خواهید این نوع خدمات را به کارکنان تان ارائه دهید ولی بودجه کافی برای پیاده‌سازی آن ندارید به هیچ وجه نگران نباشید چراکه راه جایگزین دیگری نیز وجود دارد که هم هزینه کمتری داشته و هم زمان و انرژی کمتری از شما خواهد گرفت.

راه‌حل کار استفاده از دستگاه‌های ماساژور مختلف می‌باشد. شما می‌توانید بر اساس بودجه خود چند نمونه از انواع مختلف دستگاه‌های ماساژور را برای شرکت و دفتر کاری خود خریداری کنید که مطمئنا این کار هزینه بسیار کمتری نسبت به دیگر روش‌ها دارد.

مزیت دیگری که استفاده از دستگاه‌های ماساژور دارد این است که استفاده از آن‌ها نیاز به تخصص نداشته و همه می‌توانند به راحتی بدون هیچ گونه آموزشی از آن‌ها استفاده کنند. همچنین همچنین این نوع دستگاه‌ها محدودیت زمانی برای استفاده ندارند و کارمندان شما می‌توانند در هر زمانی که نیاز پیدا کردند از آن‌ها استفاده کند.

اگر شما نیز می‌خواهید به کارمندانتان اهمیت داده و سلامتی آن‌ها را تضمین کنید و مهم تر از هرچیزی، راندمان کل کسب و کارتان را بهبود بخشید همین حالا به صفحه محصولات ما رفته و چند مدل از دستگاه‌های ماساژور را برای شرکت خود سفارش دهید. شما همچنین می‌توانید با مشاوران ما به صورت رایگان در ارتباط بوده و مناسب‌ترین دستگاه را بر اساس بودجه و نیاز خود شناسایی و خریداری کنید.

منبع : massagetique

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *