ماساژ صورت با قاشق برای رفع چین و چروک پوست

ماساژ صورت با قاشق

پوست ما با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و به مرور زمان چین و چروک‌هایی بر روی آن پدیدار می‌شود. البته عوامل دیگری همچون سبک زندگی نیز بر روی پوست تاثیرگذار هستند و می‌توانند پروسه‌ی پیری پوست را تسریع ببخشند. خوشبختانه یک سری روش‌های ساده مثل ماساژ صورت با قاشق وجود دارد که می‌تواند به شما در جلوگیری یا رفع چین و چروک پوست کمک زیاد بکند و پوستی شاداب و سالمی را برای شما به ارمغان آورد.

اما اگر نمی‌دانید که ماساژ صورت با قاشق چه فوایدی دارد و چگونه انجام می‌شود، پیشنهاد می‌کنم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. شما عزیزان می‌توانید در کنار بهره‌مندی از فواید انواع ماساژ ازدستگاه ماساژور صورت نیز کمک بگیرید.

منظور از ماساژ صورت با قاشق چیست؟

داشتن پوستی صاف و بدون چین و چروک آرزوی هر کسی است. مخصوصا در مورد بانوان که این موضوع بسیار پراهمیت‌تر بوده و آن‌ها همیشه به دنبال راه‌حل‌هایی برای جلوگیری یا رفع چین و چروک‌های پوست می‌باشند. در حال حاضر برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و و صاف کردن آن راه‌های بسیار مختلفی وجود دارد که همگی آن‌ها بسیار پرهزینه هستند و همچنین عوارضی را نیز به دنبال دارند. ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی پوست یکی از درمان‌های خانگی است که با تقویت بافت های صورت به بازیابی حالت ارتجاعی پوست کمک می کند. ماساژ صورت با قاشق از جمله روش‌هایی کم هزینه است که می‌تواند معجزه کند.

شاید باورش سخت باشد ولی شما به سادگی با یک قاشق می‌توانید از شر چین و چروک‌های صورت‌تان تا حد قابل توجهی خلاص شده و پوست‌تان را زیباتر و به مراتب صاف‌تر کنید! کافی است که هر روز ۲۰ دقیقه برای زیبایی صورت‌تان زمان صرف کنید. ماساژ با قاشق امروزه در دنیا رایج بوده و برای از بین بردن چین و چروک صورت و همچنین زیبایی از آن استفاده می‌شود.

ماساژ صورت با قاشق تکنیکی است که حتی مادربزرگ‌های ما نیز از آن استفاده کرده‌اند. امروزه نیز به لطف برخی متخصصان، این نوع ماساژ بسیار رواج پیدا کرده است. اگر بخواهیم ماساژ صورت با قاشق را برای شما تعریف کنیم باید بگوییم که: حرکت دادن قاشق بر روی صورت با تکنیک‌های خاص را ماساژ صورت با قاشق می‌گویند.

درست است که شاید مانند بوتاکس یا بیشتر عمل‌های زیبایی، تغییرات بسیار فاحشی بر روی صورت خود با انجام این نوع ماساژ نبینید اما در طولانی مدت تاثیر آن را به وضوح مشاهده خواهید کرد. این ماساژ همانند ماساژ صورت با روغن با متعادل کردن مایع زیر پوستی و جریان خون بر روی صورت‌تان می‌تواند زیبایی پوست صورت را تضمین کند. علاوه بر این ماساژ با صورت هیچ عوارض خاصی ندارد و مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. در ویدیو زیر نحوه ماساژ صورت با قاشق نمایش داده شده است.

اموزش ماساژ صورت با قاشق

برای ماساژ صورت با قاشق فقط کافی است کمی چای و یک قاشق مخصوص دسر را دم دست خود قرار دهید. قاشق‌های نقره بهترین انتخاب هستند اگر این جنس قاشق‌ را در خانه ندارید می‌توانید از قاشق‌های معمولی نیز استفاده کنید، شاید تاثیر کمتری داشته باشند ولی هنوز هم موثر هستند.

  • چای سبز یا بابونه
  • کاسه یخ
  • قاشق
  • روغن‌های مخصوص پوست مانند روغن زیتون یا روغن بادام و دانه کنجد
  • برای پوست‌های خشک روغن جوجوبا

این‌ها مواردی هستند که برای انجام این نوع ماساژ مورد نیاز خواهند بود، پس اگر به فکر انجام ماساژ صورت با قاشق هستید باید این مواد را در ابتدا تهیه کنید. در ادامه مراحل ماساژ با قاشق را توضیح داده‌ایم.

1) ماساژ برای از بین بردن چین و چروک چشم‌ها

برای جلوگیری یا رفع ورم چشمان خود، قاشق‌ها را در داخل یخچال قرار داده و اجازه دهید کمی سرد شود. سپس آن‌ها را بر روی پلک‌های خود قرار دهید و ۳ تا ۵ ثانیه بر روی آن‌ها نگه دارید. ۵ بار این حرکت از ماساژ چشم را تکرار کنید. این تکنیک می‌تواند چین و چروک را از روی پلک‌های‌تان حذف کرده و چشم‌های شما را از حالت خواب آلودگی در بیاورد.

2) ماساژ برای از بین بردن سیاهی زیر چشم

دو قاشق که در تکنیک قبلی استفاده کردید را بر روی گوشه‌های داخلی چشم که نزدیک به بینی هستند قرار داده و به سمت گوشه دیگر چشم حرکت دهید. قاشق‌ها باید ۴ الی۷ ثانیه در این ناحیه از چشم باقی بماند. این حرکت را ۳ بار تکرار کنید.

3) تکنیک crow’s feet

این تکنیک به شما در خلاص شدن از چین و چروک‌ها کمک خواهد کرد و تاثیر آن بلند مدت است. برای انجام این تکنیک شما به دو قاشق گرم و دو قاشق سرد نیاز دارید. دو قاشق را گرم کرده و آن‌ها را در گوشه بیرونی چشم‌تان قرار دهید. سه بار حرکت دایره‌ای به سمت بیرون چشم‌ها انجام دهید و ۲ الی ۴ ثانیه قاشق‌ها را نگه دارید. این حرکت را ۳ بار تکرار کنید. همین حرکت را با قاشق‌های سرد نیز انجام دهید اما فقط یک بار.

4) تکنیک مخصوص پیشانی

تکنیک‌های مختلفی برای مقابله با چین و چروک در منطقه پیشانی وجود دارد که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. دو قاشق را گرم کرده و در وسط پیشانی خود قرار دهید و آن‌ها را به سمت گیجگاه‌هایتان هدایت کنید. به حالتی که انگار یک زنجیر را می‌کشید. زمانی که به گیجگاه‌های رسیدید، شش بار آن‌ها را بر روی پوست‌تان فشار دهید. دقیقاً همین حرکت را با قاشق‌های سرد نیز انجام دهید.

5) تکنیک از بین بردن چروک بین ابروها

در این تکنیک ماساژ صورت با قاشق از قاشق‌های داغ استفاده خواهیم کرد. قاشق‌ها را در بین ابروهایتان قرار داده و ۶ بار فشار دهید. قاشق‌ها را در پیشانی خود بکشید. این حرکت باید سه بار انجام شود.

6) تکنیک از بین بردن چروک گونه و دور لب

خلاص شدن از چین و چروک‌های دور لب و گونه می‌تواند شما را تا ۱۰ سال جوانتر از آنچه که هستید نشان دهد. قاشق‌های گرم را از لب بالا با حرکت مارپیچی به سمت گونه‌های خود و همچنین گوش‌هایتان سر دهید. این کار را از لب پایینی نیز تکرار کنید. این تکنیک باید ۵ بار تکرار شود.

تکنیک‌های ماساژ صورت با قاشق بسیار زیاد می‌باشد. برای این که تاثیر این تکنیک‌ها را در کوتاه مدت و بلندمدت مشاهده کنید باید آن‌ها را به درستی و کاملا به صورت صحیح انجام دهید.

ماساژ با دستگاه ماساژور صورت

یکی دیگر از پیشنهادات ما به شما برای ماساژ روزانه صورت خود، خرید دستگاه ماساژور صورت است. دستگاه ماساژ صورت همانطور که از نامش مشخص است، دستگاهی قابل حمل برای ماساژ پوست صورت می‌باشد. فواید ماساژور صورت زیاد است و می‌تواند پوست مرده صورت را لایه‌برداری کند و گردش خون فولیکول را افزایش دهد. همچنین این ماساژور می‌تواند به جذب سرم و محصولات مراقبتی پوست کمک نماید. علاوه بر این ماساژور پوست می‌تواند گردش خون را افزایش دهد و به کاهش استرس و تنش کمک نماید. در ویدیو زیر نحوه ماساژ با دستگاه ماساژور صورت را می‌توانید تماشا کنید.

یکی از بهترین ماساژورهای صورت بازار را در ویدیو بالا مشاهده می‌کنید. ماساژور پرتابل SL-C70 با دو ماساژ چرخشی در دو جهت می‌تواند برای ماساژور سر و صورت بکار برده شود. برای استفاده از آن کافیست که دستگاه را بر روی پوست صورت حرکت دهید.

مشاهده قیمت و مشخصات دستگاه ماساژ صورت

فواید ماساژ با قاشق

اما شاید برای شما نیز این سوال پیش آید که ماساژ با قاشق چگونه می‌تواند پوست را صاف کند؟ این نوع ماساژ گردش خون را بهبود می‌بخشد، مایعات اضافی را از پوست خارج می‌کند و اینگونه خطوط صورت را از بین می‌برد و چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد. توجه کنید که شما برای اینکه از این روش نتیجه بگیرید باید به مدت 10 الی 15 روز پوست‌تان را با قاشق ماساژ دهید.

نکات مهمی که در انجام ماساژ با قاشق باید به آن‌ها توجه کنید.

انجام این نوع ماساژ در خانه دشوار نیست اما شما باید چندین نکته را مدنظر داشته باشید. به عنوان مثال:

  • بهترین زمان برای انجام ماساژ با قاشق صبح می‌باشد.
  • قبل از انجام ماساژ صورت باید صورت‌تان را با لوسیون کامل پاک کرده و مرطوب کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که هیچ کسی تا ۲۰ دقیقه با شما کاری نداشته باشد.
  • تمامی‌ موارد گفته شده را از قبل آماده کنید.
  • برای جلوگیری از آلوده شدن به هر نوع اسیدی و چرک، قاشق‌ها باید کاملاً ضدعفونی شوند. دو قاشق را داخل مایع گرم و ۲ قاشق را داخل مایعات سرد قرار دهید (البته تعداد قاشق‌ها بر اساس تکنیک‌ها متفاوت می‌باشد).

طرح ماساژ صورت با قاشق تقریبا به این شکل است:

  • در پیشانی از بالای بینی به سمت گیجگاه و خط رشد مو
  • حرکت دایره ای در گوشه داخلی چشم
  • از گونه‌ها به سمت گیجگاه
  • از آغاز گردن تا چانه

ما در این مطلب سعی کردیم تا همه چیز در مورد ماساژ صورت با قاشق را توضیح دهیم و در خلال آن نکات مهمی را ذکر کنیم. امیدواریم که این مطلب از وبلاگ آیرست برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *