بررسی فواید بی‌نظیر ماساژ پاها قبل از خواب

فواید ماساژ قبل از خواب

در طول روز به دلیل مشغله‌های زیاد و انجام امورات روزانه به این مورد بی‌توجهیم که برای رسیدن به اهداف؛ سلامتی جسمی و روحی نیز بسیار مهم است. ماساژ قبل از خواب کمترین کاری است می‌توانیم برای حفظ سلامتی اعضای بدن و آرامش روحی انجام دهیم. در این مقاله تصمیم داریم در مورد اهمیت ماساژ قبل از خواب خصوصاً ماساژ پا قبل از خواب و فواید آن مواردی را برای شما شرح دهیم.

ماساژ قبل از خواب

ماساژ قبل از خواب

پزشکی مدرن از زمان ظهور خود در قرن 19، راه درازی را تا به امروز طی کرده است. با پزشکی مدرن، درمان هر مشکل کوچکی که فرد با آن مواجه است، وجود دارد. اما مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک، عموماً عوارضی را برای بیمار در پی دارد. برای افرادی که نمی‌خواهند در معرض این عوارض قرار بگیرند یا به کل تمایل به مصرف داروهای شیمیایی ندارند، روش سنتی ماساژ درمانی و رفلکسولوژی یک روش ایده‌آل به حساب می‌آید. ماساژ پا قبل از خواب یکی از انواع بیشمار ماساژ درمانی است که فوایدی بسیاری را برای سلامتی بدن به همراه دارد.

پاهای شما دارای چندین پایانه عصبی است که با سیستم‌ها و اندام‌های مختلف بدن در ارتباط هستند. این اعصاب زمانی که توسط ماساژ فعال شوند دارای آثار درمانی شگفت‌انگیزی هستند.

مطالعه‌ای که در سال 2002 در نشریه علوم پرستاری و سلامت منتشر شد به آثار مثبت ماساژ پا پرداخته و به این نکته اشاره داشت که این نوع ماساژ سبک زندگی سالم را برای تمام گروه‌های سنی ترویج می‌کند و به طور ویژه، گردش خون و کسب آرامش را افزایش می‌دهد. با ادامه مطلب ماساژ قبل از خواب همراه آیرست باشید…

فواید ماساژ قبل از خواب

فواید ماساژ قبل از خواب

پس از یک روز پرکار و طولانی که مطمئنا با ایستادن و قدم زدن‌های فراوان نیز همراه بوده، ماساژ پا قبل از خواب می‌تواند یک حس لذت بخشی را به شما منتقل کرده و خستگی بدن را تا حد قابل توجهی رفع کند. در کنار کمک به ایجاد آرامش و خواب راحت، ماساژ قبل از خواب فواید زیادی نیز برای سلامت جسمی و روانی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

فواید یک ماساژ کوتاه مدتِ 10 الی 15 دقیقه‌ای در پایان هر شب

فواید ماساژ قبل از خواب

گردش خون را بهبود می‌بخشد

افرادی که به طور دائم در یک محیط اداری سنتی کار می‌کنند یا در طول روز از کفش‌های تنگ استفاده می‌کنند، بهتر است قبل از خواب پاهای خود را ماساژ دهند. چرا که در این افراد عضلات پا به ندرت از مزایای ورزش بهره‌مند هستند. یک ماساژ کوتاه مدت قبل از رفتن به رختخواب، باعث بهبود جریان خون در اندام‎های پایین تنه می‌شود. همچنین استفاده از کفش‌های راحت در طول روز، علاوه بر ماساژ قبل از خواب می‌تواند گردش خون در بدن را افزایش دهد.

فواید ماساژ قبل از خواب

از صدمات جلوگیری می‌کند

پیچ خوردن مچ پا یا گرفتگی عضلات پا یک اتفاقی است که شاید هنگام راه رفتن معمولی برای شما پیش آمده باشد. این اتفاق می‌تواند از ضعف عضلات پایین تنه ناشی می‌شود. ماساژ پای کوتاه قبل از خواب، به تقویت ماهیچه‌های پا و قوزک پا کمک می‌کند و از خطرات این نوع آسیب‌ها و صدمات ناگهانی جلوگیری می‌کند. همچنین برای تقویت عضلات و قوزک پا انجام برخی نرمش‌ها و حرکات نیز مفید است. برای مثال، شما می‌توانید با چرخاندن آرام پای خود به دور قوزک، این ماهیچه‌ها را تقویت کنید.

فواید ماساژ قبل از خواب

روند خواب را بهبود می‌دهد

چالش‌های روزانه ذهن را بیش از اندازه فعال نگه می‌دارند و در پایان روز می‌توانند ما را از تجربه خوابی راحت و عمیق محروم کنند. به منظور کمک به بدن برای مقابله با این شرایط و تشویق خوابی آرام و راحت، یک ماساژ پای کوتاه بسیار مفید است. ماساژ قبل از خواب به تحریک پایانه های عصبی و کانال های انرژی پرداخته و جریان آزاد انرژی را افزایش می‌دهد. این شرایط آرامش عمیق و کمک به خوابی راحت و عمیق را به همراه دارد.

ماساژ قبل از خواب

فشار خون را کاهش می‌دهد

علاوه بر بهبود جریان خون، ماساژ پاها قبل از خواب به کاهش فشار خون بالا، کمک می‌کند. امروزه به دلیل سبک زندگی مدرن و به دلیل افزایش استرس و دیگر عوامل محیطی، تعداد افرادی که مبتلا به فشار خون بالا تشخیص داده شده‌اند، در حال افزایش هستند. بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه میامی، بیمارانی که دچار زوال عقل بودند طی یک ماساژ 10 دقیقه‌ایِ سه بار در هفته، وضعیت‌شان تا حدودی بهبود یافت و اضطراب آن‌ها کمتر شد. این امر و آزمایش‌های انجام شده، کاهش فشار خون در این افراد را سبب شدند.

بررسی فواید ماساژ قبل از خواب

اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد

اکثر ما هر از گاهی احساس استرس و اضطراب شدید را در زندگی تجربه کرده‌ایم. ماساژ پا، می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. اعمال فشار روی پایانه‌های عصبی مشخص در پا (رفلکسولوژی) واکنشی در سیستم عصبی ایجاد کرده و موجب ایجاد آرامش می‌شود. این واکنش‌ها می‌توانند به کاهش استرس و اضطراب کمک کنند. برای مقابله با استرس و اضطراب روزانه، ماساژ پا قبل از خواب به عنوان درمانی آسان و موثر عمل می‌کند.

فواید ماساژ قبل از خواب

سردردهای شدید را تسکین می‎بخشد

در یک مطالعه بیمارانی که از سردرد و میگرن رنج می‌برند، رفلکسولوژی و ماساژ پا به کاهش علایم سردرد آن‌ها کمک کرده‌ است. در دانمارک، افراد حتی مصرف داروی خود برای آزمایش این فرضیه را متوقف کردند. تنها سه ماه پس از اتمام این درمان، ۶۵ درصد از بیماران علائم کاهش بیماری را گزارش دادند.

رفلکسولوژی و ماساژ پا می‌تواند عنوان یک مسکن و ضد درد برای سردرد و میگرن عمل کند. سردردها معمولا به دلیل استرس و تنش‌های روانی ایجاد می‌شوند و به صورت علایمی در بدن بروز می‌کنند. ماساژ پا قبل از خواب یک درمان و مسکن ایده‌آل برای کاهش سردردهای ناشی از فشارهای عصبی می‌باشد.

ماساژ پا قبل از خواب

اثرات اِدِما را کاهش می‌دهد

ادما یا ورم پایین پا به واسطه تجمع مایع در پاها رخ می‌دهد که به شکل گیری پاهایی متورم، دردناک و سفت منجر می‌شود. بارداری و گردش خون ضعیف برخی از شایع‌ترین دلایل ورم پا هستند. این شرایط می تواند حرکت کردن را دشوار و دردناک نماید و حتی به اختلال خواب منجر شود. ماساژ پا تسکین فوری اِدِما و ورم پا را به همراه دارد.

ماساژ درمانی با ماساژور پا

ماساژ درمانی با ماساژور پا

استفاده از ماساژور پا به منظور رفع خستگی و کوفتگی برای کسانی که به پاهای خود زیاد فشار می‌آورند، کاملا ضروری می‌باشد. همچنین با فواید بی‌نظیر ماساژ پا قبل از خواب در این مقاله آشنا شدید. مجموعه آی‌رست با ارائه ماساژورهای مختلف و همچنین ماساژور پا به شما در حفظ سلامتی جسمی و روحی کمک خواهد کرد.

مشاهده محصولات آیرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *