درمان معجزه‌ آسای بسیاری از بیماری‌ها فقط با ماساژ انگشتان دست

ماساژ انگشتان دست

طب چینی معتقد است که اعصاب نوک انگشتان با قلب مرتبط است و همین جمله برای اثبات اهمیت انگشتان دست کافیست. انگشتان انتهای عصب و نقاط طب سوزنی زیادی دارند که می‌توانند چیزهای زیادی را در مورد وضعیت سلامتی فرد نشان دهند. در درمان طب سنتی چینی، هر انگشت مربوط به عضوی در بدن ما است و منعکس کننده مشکلات در سلامت آن بخش می‌باشد. ما در این مطلب از وبلاگ آیرست در مورد اینکه هر انگشت با کدام بخش از بدن در ارتباط است صحبت کرده‌ایم. همینطور فوایدی که ماساژ هر انگشت دست می‌تواند با خود به ارمغان آورد، را بررسی نموده‌ایم.

هر انگشت با چه ارگانی در ارتباط است؟

همه ما می‌دانیم که انتهای انگشتان دست و پاها حاوی اعصاب زیادی است و بسیاری از اطلاعاتی که در مورد جهان کسب می‌کنیم، از طریق لمس دست و پا به دست می‌آید. طب چینی معتقد است که انگشتان با ارگان‌های خاصی از بدن ارتباط مستقیم دارند و ماساژ انگشتان می‌تواند در سلامت این ارگان‌ها موثر باشد. هر انگشت بدن ما به قسمت خاصی متصل است و با ماساژ دادن هر کدام از انگشتان می‌توانیم سلامتی آن قسمت را بهبود بخشیم و سیگنال‌هایی دلپذیر ارسال کنیم. در ادامه بررسی ارتباط هر انگشت با ارگان‌های خاص بدن پرداخته‌ایم:

1) انگشت شست

ماساژ انگشتان دست

طبق گفته‌های طب سنتی انگشت ارتباط مستقیمی با قلب و سیستم تنفسی دارد. اگر ضربان قلب شما افزایش پیدا کرد، شما می‌توانید با ماساژ دادن این انگشت ضربان خود را به حالت عادی برگردانید. همچنین ماساژ این انگشت در بهبود دردهای ریه‌ای نیز تاثیر دارد.

2) انگشت اشاره

ماساژ انگشت اشاره

انگشتان اشاره دو دست با دستگاه گوارش و دردهای شکمی در ارتباط هستند. به این معنی که اگر در دستگاه گوارش خود دچار مشکل شده باشید و یا در هضم مواد غذایی به مشکل خوردید می‌توانید انگشت اشاره خود را ماساژ دهید تا به سرعت این مشکلات رفع شوند.

3) انگشت وسط

فواید ماساژ انگشت وسط

نگرانی این انگشت مربوط به سیستم گردش خون و سیستم غدد درون ریز می‌باشد. هنگام تهوع، سرگیجه یا بی‌خوابی، انگشت میانی را ماساژ دهید تا مشکل‌تان از بین برود و یا حداقل کمتر شود.

4) انگشت حلقه

ماساژ انگشت حلقه

انگشت حلقه وظیفه‌ی کنترل خلق و خوی ما را بر عهده دارد. اگر افسردگی رنج می‌برید، می‌توانید این انگشت را ماساژ دهید. بنا به برخی گفته‌ها و منابع سیستم لنفاوی را نیز می‌توان با ماساژ دادن این انگشت بهبود بخشید. سیستم لنفاوی عهده‌دار حرکت مواد سمی و کثیف از بدن بوده و فیلتر اندام‌هاست. اگر شما با مشکلاتی در سیستم لنفاوی خود مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم ماساژ تخلیه لنفاوی را حتما مطالعه کنید.

5) ماساژ انگشت کوچک

فواید انگشت کوچک

این انگشت می‌تواند عملکرد کلیه را بهبود بخشد و به بهبود سردرد کمک کند. به عنوان مثال، به بیماران مبتلا به بیماری کلیوی در چین، توصیه می‌شود به طور مرتب انگشت کوچک خود را ماساژ دهند. ژاپنی‌ها همین کار را برای سردرد انجام می‌دهند. همینطور طب چینی معتقد است که ماساژ انگشت نیز باعث کاهش درد می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید نوک انگشت کوچک دست چپ خود را ماساژ دهید.

نحوه ماساژ انگشتان دست

ماساژ انگشتان دست

شما با ماساژ هر یک از انگشتان دست خود می‌تواند به درمان برخی از مشکلات جسمی خود کمک کنید. برای ماساژ انگشتان خود، با انگشت شست و اشاره، دو طرف انگشت را در دست‌تان بگیرید. سپس شروع به مالیدن آن کنید و این حرکت را حدود 10 تا 20 ثانیه برای هر انگشت تکرار نمایید.

توجه کنید میزان فشار برای هر کسی متفاوت است و باید با توجه به میزان درد وارده آن تنظیم کنید. اما به طور کلی بهتر است که با کمی فشار مالیده شود تا به تحریک و افزایش گردش خون کمک کند. با اینکه فشار وارد به انگشتان ممکن است کمی دردناک باشد اما موثرتر خواهد بود. البته توجه کنید که به هنگام ماساژ از نیروی بیش از حد استفاده نکنید و انگشتان را محکم نگیرید، اینکار ممکن است به مفاصل انگشت آسیب بزند.

سخن پایانی

در کشور چین بسیاری از پزشکان به دلیل آگاهی از فواید ماساژ انگشتان دست این نوع ماساژ را به بیماران خود توصیه می‌کنند. شما نیز می‌توانید به صورت روزانه دستان خودتان را ماساژ دهید تا از این فواید بهره‌مند شوید. همینطور می‌توانید از انواع دستگاه ماساژور برای ماساژ دست‌های خود کمک بگیرید.

1 دیدگاه برای “درمان معجزه‌ آسای بسیاری از بیماری‌ها فقط با ماساژ انگشتان دست

  1. مسعود گفته:

    باسلام و خسته نباشیدخدمته همه.فوق العاده بود.باور کردنش سخته واقعا.چیزه جدید والبته ارزشمندی بلدمون کردین.تشکرپاینده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *