ماساژ برای درمان یبوست: یبوست را به آسانی با انواع مختلف ماساژها درمان کنید

ماساژ برای درمان یبوست

یبوست نوعی بیماری مربوط به دستگاه گوارش انسان است که بسیار نیز شایع بوده و امکان دارد هر کسی به آن مبتلا شود. آیا می‌دانستید که ماساژ برای درمان یبوست می‌تواند بسیار مفید باشد؟ بله درست شنیدید امروزه برای درمان یبوست از ماساژ نیز استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم دقیقا به این موضوع پرداخته و انواع مختلف ماساژ برای درمان یبوست را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

ماساژ برای درمان یبوست

ماساژ برای درمان یبوست

یبوست زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه گوارش و یا بهتر بگوییم روده‌های شما نمی‌توانند کار خود را به درستی انجام دهند. این بیماری درد زیادی داشته و بیمار ممکن است تا چند روز مجبور به تحمل این درد‌ها باشد.

این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در بین مردم است. تحقیقات نشان داده است که از هر 100 بزرگسال یک نفر تجربه این بیماری داشته است. در ادامه به این خواهیم پرداخت که با ماساژ می‌توان یبوست را درمان کرد و یا از دردهای آن کاست؟

ماساژ برای درمان یبوست مفید است؟

ماساژ اگر به صورت منظم انجام شود می‌تواند به آزاد شدن گازهای موجود در روده کمک کرده و مواد زاید را از روده بیرون کند. باید این مورد را نیز به آن اضافه کنیم که ماساژ منظم تمامی استرس‌های عضلانی و فکری را از بین می‌برد و همین مورد می‌تواند به کاهش دردهای ناشی از بیماری یبوست کمک فراوانی کند.

بسیاری از محققان بر این باورند که ماساژ شکم می‌تواند تاثیر شایانی در درمان سریع یبوست داشته باشد. برای اینکه تاثیر ماساژ در درمان این بیماری بیشتر شود توصیه می‌شود که از روغن‌هایی مانند روغن کرچک، آرگان و نارگیل در فرآیند ماساژ استفاده شود.

تحقیقات نشان داده است که ماساژ شکم باعث:

  • افزایش فرکانس حرکات روده
  • افزایش گردش خون در ناحیه روده
  • تسکین دردهای روده

می‌شود. همچنین انجام ماساژ شکم، انقباضات عضلانی را افزایش داده که همین مورد باعث درمان یبوست می‌شود.

ماساژ روده بزرگ برای درمان یبوست:

ماساژ روده بزرگ نیز یکی از انواع ماساژ برای درمان یبوست است. به ماساژ روده بزرگ ماساژ عمیق شکمی و ماساژ اعضای داخلی نیز می‌گویند.

پزشکان ادعا می‌کنند که این نوع ماساژ به دلیل فواید زیر می‌تواند در درمان یبوست بسیار مفید باشد:

  • کمک به خروج گاز و مواد زاید از روده بزرگ
  • کاهش مایعات شکمی
  • و بهبود کلی دستگاه گوارش

البته هیچ تحقیق عملی برای اثبات این موضوع وجود ندارد و بیشتر گفته‌ها بر پایه تجربیات است.

انواع دیگر ماساژ برای درمان یبوست:

انواع دیگر ماساژ برای درمان یبوست

دو نوع ماساژی که در بالا به شما معرفی کردیم مرسوم‌ترین ماساژهایی بودند که از آن‌ها برای درمان بیماری یبوست استفاده می‌شود اما ماساژهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در درمان یبوست موثر باشند. در ادامه این ماساژ‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماساژ رفلکسولوژی در پاها:

از ماساژ پاها که به عنوان یک ماساژ رفلکسولوژی شناخته می‌‌شود نیز برای درمان یبوست استفاده می‌شود.

تحقیقات انجام شده در سال 2003 نشان داد که کودکان مبتلا به یبوست بعد از دریافت ماساژ رفلکسولوژی در پاها، بهبود علائم را نشان دادند. کودکان در طی شش هفته شش جلسه 30 دقیقه‌ای ماساژ دریافت کردند.

ماساژ کمر برای بهبود یبوست:

ماساژ دادن کمر می‌تواند هضم غذاها را راحت‌تر، همچنین استرس‌ها را از شما دور کرده و باعث کاهش فشار عضلات شود که هر کدام از این موارد در بهبود و همچنین پیشگیری از یبوست بسیار موثر هستند.

استفاده از صندلی‌های ماساژور:

صندلی‌های ماساژ می‌توانند کل بدن شما را به بهترین شکل ماساژ دهند. از کمر و شکم و پاها گرفته تا دستانتان. در واقع شما با دریافت ماساژ توسط صندلی‌های ماساژ تمامی ماساژ‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد را دریافت می‌کنید.

ماساژ کل بدن بهترین نوع ماساژ برای درمان یبوست است. البته استفاده از دستگاه‌های ماساژور دستی هم می‌توانند مفید باشند.

ما این امکان را برای شما فرآهم کرده‌ایم که بتوانید بهترین و با کیفیت‌ترین صندلی‌ها و دستگاه‌های ماساژور را مناسب‌ترین قیمت به صورت آنلاین خریداری کنید.

همین حالا می‌توانید با مشاوران ما به صورت رایگان تماس برقرار کرده و از تجربه‌های آن‌ها در مورد استفاده از انواع دستگاه‌ها و صندلی‌های ماساژور بهره ببرید.

درمان یبوست نوزادان با ماساژ

درمان یبوست نوزادان با ماساژ:

برای نوزادان نیز ماساژ شکمی توصیه می‌شود. البته برای ماساژ دادن بهتر است که قبل از هر کاری با پزشک کودک خود مشورت کنید. برای خود ماساژ نیز باید به مراکز مخصوص ماساژ بروید. البته استفاده از دستگاه‌های مختلف ماساژور نیز می‌تواند مفید باشد.

ماساژ یبوست در دوران بارداری

اگر باردارید:

در طول دوران بارداری در سه ماهه دوم و سوم می‌توانید یک ماساژ شکمی ملایم برای یبوست داشته باشید. حتما از حرکات نرم استفاده کنید.

حتما قبل از انجام هر نوع ماساژ در دوران بارداری حتی ماساژ برای یبوست با پزشک متخصص خود مشورت کرده و از وی اجازه بگیرید.

از ماساژ شکم در سه ماهه اول بارداری خودداری کنید.

با انواع مختلف ماساژ برای درمان یبوست آشنا شدید. امیدواریم که مطالب بیان شده در این مطلب برای شما نیز مفید بوده باشد. منتظر نظرات شما در مورد این موضوع هستیم. ممنون که همراه ما بودید.

منبع این مطلب:

https://www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *