ماساژهای موثر در لاغری شکم و پهلو

ماساژ لاغری شکم و پهلو

ماساژ همیشه با کاهش استرس و اضطراب همراه است، این گفته را تحقیقات علمی مختلف نیز تایید کرده‌اند. پیش از این از ماساژ فقط برای کاهش استرس و اضطراب استفاده می‌شد اما امروزه با تحقیقات انجام گرفته دلایل بسیار مختلفی برای انجام ماساژ یافت شده است. موضوع جدیدی که در این روزها مطرح شده است کاهش وزن و چربی‌سوزی با ماساژ می‌باشد. درست است که تحقیقات علمی معتبری وجود ندارد که ثابت کند ماساژ در کاهش وزن نیز موثر است اما افراد زیادی هستند که از این طریق توانسته‌اند به هدف خود یعنی کاهش وزن دست پیدا کنند. در این مطلب قصد داریم در مورد ماساژ لاغری شکم و پهلو بحث کرده و انواع ماساژ‌های موثر را به شما معرفی کنیم؛ همراه آیرست باشید.

ماساژ لاغری شکم و پهلو

ماساژ لاغری شکم و پهلو

در نواحی مختلف دنیا از انواع مختلفی ماساژ‌ها برای لاغری بهره گرفته می‌شود. در این مقاله ما فقط روش‌هایی را بیان می‌کنیم که منابع علمی معتبر آن‌ها را تایید کرده‌اند.

ماساژ تخلیه مایع لنفاوی

لنفاوی نوعی مایع در بدن انسان می‌باشد که به مبارزه بدن با بیماری‌های مختلف کمک می‌کند. ماساژ تخلیه لنفاوی باعث بهبود حرکت این مایع در اطراف بدن می‌شود که خود این امر باعث کاهش احمال سکته‌های رقیق می‌گردد. در کشور فرانسه از این نوع ماساژ به عنوان ماساژ لاغری شکم و پهلو استفاده می‌شود. تحقیقات علمی زیادی برای تایید این کار وجود ندارد اما در یکی از مقاله‌های مجله آکادمی پوست اروپایی در سال 2010 به درستی این مسئله اشاره شده است. در این مقاله بیان شده که ماساژ تخلیه لنفاوی به کاهش چربی زیر پوستی کمک می‌کند. البته انتظار کاهش وزن و از دست رفتن چربی سریع را نداشته باشید چرا که این کار امری زمان‌بر می‌باشد.

ماساژ آروماتراپی و کاهش وزن

ماساژ آروماتراپی یک نوع ماساژ لاغری شکم و پهلو می‌باشد. در سال 2007 مجله‌ی معروف و معتبر “اکادمی پرستاری کره‌ای” مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن به تاثیر فراوان ماساژ آروماتراپی در لاغری شکم و پهلو اشاره شده بود. در این مقاله بیان شده است که اگر این نوع ماساژ با روغن گریپ فروت انجام شود تاثیر زیادی در لاغری شکم و پهلو خواهد داشت. البته این تحقیق جامع و کامل نبوده و نیاز به انجام تحقیقات بیشتری است ولی با استناد به این مقاله می‌توان گفت که برای لاغری شکم و پهلو می‌توان از ماساژ آروماتراپی نیز استفاده کرد.

ماساژ لاغری شکم و پهلو

ماساژ شکم و یبوست

در سال 2011  مجله معتبر “Bodywork and Movement Therapies” مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن به تاثیر ماساژ شکم در بهبود یبوست اشاره شده است. در این مقاله به نوع خاصی از ماساژ تاکید نشده و کل ماساژ‌های شکم شامل این گفته می‌شوند. نویسنده در این مقاله این گونه نوشته است:

ماساژ شکم باعث بهبود عبور مواد غذایی در دستگاه گوارش می‌شود که نتیجه آن نیز درمان یبوست است.

درست است که این کار باعث کاهش وزن نمی‌شود ولی می‌تواند احساس بهتری به شما دهد. یبوست باعث شکسته شدن و سوزش معده می‌شود، با درمان این بیماری شما می‌توانید لاغرتر از آنچه هستید دیده شوید.

ماساژ شکم و یبوست

دستگاه‌های ماساژور استاندارد

تحقیقات قدیمی که در مورد دستگاه‌های ماساژور انجام شده بودند، نمی‌توانستند تاثیر این گونه دستگاه‌ها را در لاغری ثابت کنند. اما امروزه با پیشرفت علم و همچنین بهبود دستگاه‌های ماساژور این امر به واقعیت پیوسته است و دیگر با جرئت می‌توان گفت که برای لاغری می‌توان از دستگاه‌های مختلف ماساژور استفاده کرد. این گفته شامل ناحیه شکم و پهلو نیز می‌شود. مزیت دیگری که دستگاه‌های ماساژور دارند این است که علاوه بر لاغری و چربی سوزی باعث بوجود آمدن عضله نیز می‌شوند.

دستگاه ماساژور برای لاعری شکم و پهلو

آی‌رست به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در حوزه فروش دستگاه‌های ماساژور به شما در خرید ماساژوری مناسب برای لاغری شکم و پهلو کمک خواهد کرد. بهتر است پیش از خرید دستگاه ماساژور با مشاوران این شرکت به صورت رایگان مشورت کنید تا خریدی مناسب از هر لحاظ داشته باشید.

لاغری فقط یکی از فواید استفاده از دستگا‌های ماساژور می‌باشد. کاهش استرس و اضطراب، بهبود گردش خون و کاهش احتمال سکته قلبی، رفع خستگی و افزایش سوخت و ساز بدن از دیگر فواید استفاده از دستگاه‌های ماساژور استاندارد می‌باشد.

دستگاه ماساژور لاغری شکم و پهلو

عملکرد دستگا‌های مختلف ماساژور به گونه‌ای تنظیم شده است که برای بدن مضر نباشد و شما می‌توانید با آسودگی خاطر از آن‌ها استفاده کنید.

موارد احتیاط

گرچه ماساژ به طور کلی امن است، اما برخی از افراد باید از این کار اجتناب کنند، از جمله افرادی که با اختلالات خونریزی، لخته شدن خون در پاها، نارسایی قلب یا کلیه، بیماری پوستی، عفونت بافت نرم یا رگه های سطحی مواجه هستند. همچنین افرادی که اخیرا عمل جراحی داشته اند، کسانی که مبتلا به سرطان هستند و افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید یا پوکی استخوان هستند باید قبل از ماساژ به پزشک مراجعه کنند.

در مورد ماساژ شکم هم باید بیان کنیم که انجام این نوع ماساژ در برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به عفونت ادراری، فشار خون بالا، فتق شکمی کاملا ممنوع است.

البته بسیاری از این موارد که اشاره شد شامل استفاده از دستگاه‌های ماساژور نمی‌شود چرا که این نوع دستگاه‌ها با علم روز ساخته می‌شوند. بهتر از قبل از استفاده هر نوع ماساژی با پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *